Sunday, August 7, 2011

Sayu hati

Hari ini genap 8 hari berpuasa..

Hari ini hati aku terlalu sayu...rasa tak sedap hati, semua serba tak kena, berdebar-debar..
YA ALLAH...Kuatkan Semangatku Ya Allah...Semoga aku tak terima apa-apa berita buruk sekali lagi dibulan mulia ini ...

Awal Ramadhan aku terima berita paling mengejutkan pada pukul 6 petang, mak maklumkan pakcikku accident dengan kawannya saiful.Saiful meninggal dunia ditempat kejadian.pakcikku masuk icu..rasa dah tak tentu arah dah...waktu berbuka,mak aku telefon maklumkan pakcik aku MOHD SHAHDAN BIN MOHD ADAM meninggal dunia..Hanya Allah sahaja tahu macamana perasaanku pada masa itu..terus aku terbayang muka embah laki dan perempuan...aku paham perasaan itu sebab aku pun pernah alaminya...Kuatkan semangat mereka...

Arwah Mohd Shahdan macam arwah adikku...jenazah dibawa balik hanya keesokannya..sebak rasanya sebab aku paham perasaan itu...kehilangan orang yang kita sayang...

Jenazah dibawa balik  pada esok paginya..aku menanti dengan penuh debar...Ya Allah,..mukanya seperti sedang tido...tenang....Alhamdulillah...Semoga arwah tenang di sana...melihatkan jenazah mengingatkan aku pada arwah adikku...Aku rindu arwah adikku..

Beberapa hari sebelum arwah meninggal...adikku ijat de mimpi ramai sangat kat rumah embah...ijat cakap dgn mak..mak cakap tak elok mimpi camtu...aku lak mimpi arwah adikku tgk aku dari jauh mcm nak sampaikan sesuatu...sejak mimpi tu aku terpk pe maksud  mimpi camtu..

Rupa-rupanya kami akan kehilangan seseorang....Allah lebih sayangkan Mohd Shahdan Bin Mohd Adam dan Mohd Saiful Suhadi...

Hari ini selepas sahur aku rasa sangat sayu hati...duduk sorg2...tiba-tiba bergenang air mata..Ya Allah kuatkan semangatku dan ahli keluargaku yang lain terutama ahli keluarga embahku Mohd Adam Bin Daim..

Semoga roh arwah Mohd Shahdan Bin Mohd Adam dan Mohd Saiful Suhadi dicucuri rahmat...Al-Fatihah...


No comments:

Post a Comment