Tuesday, July 19, 2011

Rambut sama hitam, hati memang tak sama...

Terkezut!!!Tapi dalam jangkaan aku dah sebenarnya sebab memang dah  masak dah perangai si dia...mmm.....memang sudah ku agak dia akan bertindak sedemikian rupa...

Kenapalah dia ni nak buruk-burukkan aku ek?sedangkan aku tak pernah la nak amik port pasal dia. semua orang tahu cara aku bekerja macamana. Kenapa dia nak menyibuk-yibuk sedangkan aku tak pernah la nak amik port pe jua yang dia buat.Betul lah kata orang:



Agak-agaknya apa la yang di dapat dengan memburukkan orang sana sini ek?Pergi mana-mana ada je cerita yang dijaja...Depan kita bukan main manis mulut, berlakon jugak!Selepas aku tahu apa yang dibuat belakang aku, sampai satu tahap aku malas nak dengar....malas amik port! Aku buat baik dengan ko pun apa ko buat dengan aku?


Agak-agaknya pe la yang dia nak untuk puaskan hati dia ek?Menjatuhkan orang dengan cara kotor?Mengucap panjang bila dengar macam-macam yang dilakukan untuk mendapatkan apa yang dihajatkan..Sudah-sudahla tu....

Banyak-banyak kanlah beringat. dan muhasabah diri..kalau kita buat baik balasannya baik...tapi kalau kita asyik dok menjaja cerita orang, balasannya dunia pun trus dapat...bak kata mak aku..sekarang dunia balas dunia...advance!
 
Oleh itu, ambillah langkah-langkah berikut:
1. Check up hati kita...



2. Renovate & Renew hati kita...

Dengan....



2 comments:

  1. insyaAllah.. amalkan bende yg baik kat atas dapatla hindari phd tu

    ReplyDelete
  2. Sy tak tahu kalau ada org yg sggp sakitkan hati awak. Mmg hampeh la org tu. U are e least expected person i would expect to hurt anybody

    ReplyDelete