Wednesday, November 16, 2011

16-11-2011 vs 16-11-2006

16-11-2011....
Masih segar dalam ingatanku di mana pada tarikh 16-11-2006..pada waktu sebegini aku menerima berita kemalangan arwah adikku Rezza Azizi Bin Abdul Rahman.Aku tengah chambering masa tu kat firma Tetuan Rahim & Lawrnee. Sepanjang buat kerja hati tak sedap,asal pegang kertas mesti terguris kat tepi kertas sampai berdarah jari...pelik je rasa..tapi tak mau fikir bukan-bukan..


Antara percaya dengan tidak memandangkan baru sahaja aku berborak....Ya Allah..semoga semuanya selamat...Bergegas ke Hospital Segamat, hampir 2 jam menunggu, arwah perlu dirujuk ke Hospital Johor Bahru...Kecederaan arwah melibatkan kepala...Doktor minta banyak berdoa agar semuanya selamat.


Abah naik ambulan dengan arwah..
Aku, mak & adik-adik balik rumah dulu amik barang-barang yang perlu untuk di bawa ke hospital..mengigil-gigil aku mengemas sambil berdoa arwah selamat...kalau ditakdirkan arwah cacat,tak pe aku boleh jaga...sampai begitu sekali aku fikir sebab aku tak fikir dia akan meninggalkan kami pun.Tak pernah terfikir.


Sepanjang perjalanan aku & mak baca yasin mendoakan arwah selamat...namun setibanya di simpang masuk tol, abah fon minta kami semua patah balik siap-siap....Ya Allah...arwah dah tak ada...Meraung-raung aku & mak sepanjang perjalanan...Kehilangan arwah memang tak pernah di duga secepat ini dan dalam keadaan begini..


Ya Allah...aku merinduinya...terasa seperti baru sahaja arwah meninggalkanku..



Semoga arwah adikku Rezza Azizi Bin Abdul Rahman tenang di sana dan dicucuri rahmatNYA...
Amin...
Al-Fatihah...


Rindunya dengan arwah...Semoga rohnya tenang di sana..amin..AL-Fatihah..

No comments:

Post a Comment