Sunday, November 13, 2011

Salah ke menjadi pendiam???

Kalau siapa yang kenal aku pasti tahu camne aku...perlu ke nak judge orang dari diamnya org itu/kepohnya orang tu???

Aku memang dari sekolah dulu pendiam..especially masa sekolah rendah dulu..siap cikgu wat forum pasal aku masa aku tak datang sekolah..aku jadi topik utama...kelakar je..cikgu cakap aku diam-diam berisi..

Masa aku sekolah jugak sikap pendiam aku selalu jadi bahan gelak ketawa saudara mara aku...sampai cakap "ko ni tak ada apa nak cakap ke?" Senang je aku jawab "dah tak ada benda nak cakap diam je la..dengar je la cite orang"...

Tak semua orang aku diam..dengan kawan-kawan aku ok je..tak de la pendiam sangat rasanya...hoho..

Masuk U perangai aku berubah sikit..tak de la terlalu pendiam...ada la perubahan sikit..Tapi tak de la terlalu peramah atau kepochi! Tapi tu pun tak dapat puaskan hati semua orang..ada yang perli haish!"camne ni nak jadi loyer...tak leh cakap!" aku diam je..dalam hati bukannya aku nak jadi loyer pun...

Sampai aku dah bekerja, kawin pun kadang-kadang timbul isu tu juga..senang je aku jawab.."cakap bila perlu...diam tak bermakna tak boleh cakap..terlebih cakap menyakitkan hati orang pun tak guna kan?"
"Dah tu camne nak lawan kes kalau camtu?" haha...aku jawab " Ala..kat court pun kita cakap bila perlu,hujah bila perlu,hujah ikut fakta & benda yang berasas dan de sokongan kes, tak leh cakap merapu,kosong2 je".haha!!melampau rasa jawapan aku tu kan..tapi sesekali kena juga bersuara..jangan ingat diam-diam aku tak de perasaan nak marah ke pe kan...aku pun manusia biasa juga pe!

Susahnya nak puaskan hati semua orang..Bukannya aku tak buka mulut langsung!jadi peramah sangat kan kata kepochi! alahai...


No comments:

Post a Comment